[Linux] Re: en turkce hali kupdated

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Thu 21 Nov 2002 - 18:22:27 EET

> merhabalar

Selam,

Tamam daha fazla kasmayalim sizi Turkce ile.

> Bu kucuk bir linux distrosu embedded sistemler icin kullaniliyor.=
> =20
> Sistemde
> 2.4.9-ac10-rmk2-np1-cerf1 kernel =E7alisiyor. 16mb flash , 32mb sdram 20=
> 0mhz=20
> strongArm islemci var 2 tane rs232 ve 1 tane ethernet var . Sanirim sorun=
> su=20
> anda d=FCzeldi. sistemi Acip kapayinca tekrar islemciyi s=F6m=FCrd=FC ama=
> sonra=20
> d=FCzeldi.

cerf2 kernel a upgrade edin siz yine de oncelikle.

> sebebini anlayamad=FDm. Sorum su dirty-page dediginiz ramde ol=
> an bir=20
> islem degilmi acaba neden sistemi acip kapattiktan sonra hala bu islemi=20
> s=FCrd=FCrmeye devam etti .

devam etmesini gerektiren bir sebep vardir, sisteminizi detayli
bilmedigim icin sundan sundan diyemiyorum.

> bir de sistemde flash'a yazarken bazen sistem=
> dehset=20
> verici bir sekilde yavasliyor.

jffs2 de debug verbosity arttirin sisteminizi oyle kullanin. neden
oldugunu ustunde calismadan soylememiz cok olasi olan bir sey degil.
ama gc den dolayi olabilir.

kupdated ile sorunu cozebilmek bazinda yardimci olmasi icin jffs2 i
mount ederken

noatime

opsiyonu ile mount etmeyi deneyin.

> flash' a yazmaya calisan program islemleri=
> =20
> write komutuyla yapiyor.

olmasi gereken sekilde mtd->write ile

> Acaba bunun sebebi ne olabilir. dosya islemleri =
> i=E7in=20
> fopen mi yoksa open mi daha uygun olur performans acisindan bir de=F0isme=
> =20
> olurmu.

simdi bakin sonucta jffs2 bir filesystem ve vfs ile beraber dusunecek
olursaniz eger bu filesystem sagladigi function lar ile islemler
yapilir. yazma islemleri de jffs2 tarafindan write ile saglandigi icin
bununla yapacaktir tabii ki. sonucta vfs sadece belirli operasyonlari
saglamak icin bulunur bunu iletisimde filesystem in nasil yaptiginin bir
onemi yoktur. bu jffs2 de mtd->write yapilir sorun degil onun icin

fopen ve open nun performans icin uygunlugunda ise ikiside glibc (fopen
icin libc mi demeliyim sanirim) icinde bulunan fonksiyonlardir.

nm /lib/libc.so.6 | grep open

fopen() cagrildigi zaman parametreler ile oynayarak open() i cagirir.
open() ise __open system call icin kernel trap calistirir.

performance a siz karar verin. ama illa ki super performans istiyorum
derseniz. kendiniz bir system call yazarsiniz.

> ve birde bu turkce font olayi neden oluyor acaba=20

kmail kullaniyorsunuz iso8859-9 kullaniyorsunuz ama sanirim bir yerlerde
yanlislik yaptiniz. Turkce yazma ile ilgili bir suru dokuman var onlara
bakabilirsiniz.

umarim yardimci olmustur.

noatime ile mount ettikten sonraki gelismeleri de haber verirseniz
sevinirim.

Murat Koc				     mail: murat.koc@frontsite.com.tr
Manager and IT Consultant

frontsite Bilgi Teknolojisi A.S. tel: +90 212 222 68 42 - 63 fax: +90 212 222 68 35 -----------------------------------------------------------------------------

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part