[Linux] Re: Ext3 Problemi (Cozumu)

From: Ahmet YAZICI (ahmet@registerturkiye.com)
Date: Tue 19 Nov 2002 - 15:37:19 EET

On Fri, 15 Nov 2002, Ahmet YAZICI wrote:

> Merhabalar,

Kendime bir merhaba,

> Aylardir sorunsuz olarak kullandigim desktop makinam ile basim dertte.
> Sistemim:
>
> redhat 7.3
> kernel 2.4.18
>
> disk bolumleme olayim
>
> /boot -> /dev/hda2
> / -> /dev/hda3

hda2 ve hda3 ext3 idi.

> [...]
> Suan verdigi hata
>
> Mounting root filesystem
> EXT3-fs: journal inode is deleted
> mount: error 22 mounting ext3
> pivotroot: pivot_root(/sysroot, /sysroot/initrd) failed:
> Kernel panic: No init found"
>
> Net uzerinde yaptigim arastirmalar sonunda
>
> tune2fs -O ^has_journal /dev/hda3
>
> seklinde journal'i silebilecegimi buldum . Bu komutu rescue diskim ile acip
> cagirdigimda tune2fs bir sure calistiktan sonra segmentation fault deyip
> kaliyor :((
> fakat /dev/hda2 icin hata vermeden calisiyor.

tune2fs'in verdigi hata tam olarak;

tune2fs 1.27 (8-Mar-2002)
Illegal block number passed to ext2fs_unmark_block_bitmap #1037369404 for
block bitmap for /dev/hda3
Segmentation fault

seklindeydi.

> Bilgilerimi kurtarmak icin diski win ile acip explore2fs ile
> actigimda /boot'u goruyor fakat / bolumunu gormuyor... sanirim disk cok
> buyuk gibi bir hata veriyor. (13 gb )

Bu vesileyle explore2fs'de 8.5 gb ve yukarisi disklerde problem ciktigini
ogrenmis oldum.

> diskimdeki bilgilere zarar gelmeden sistemi nasil tekrar acilabilir hale
> getirebilirim ?
>
> Simdiden iyi calismalar

Diski baska bir makinaya takip ext2 veya ext3 mount etmek istedigimde
Mount Failed: invalid argument. seklinde bir hata mesaji aliyordum.

e2fsprogs 'un 1.32 versiyonunu indirip derledikten sonra e2fsck ile hda3'u
check ettikten sonra diskimi mount edebildim.

Iyi Calismalar

- --
Ahmet YAZICI