[Linux] Re: CVS Nedir?

From: Baris Metin (baris@gelecek.com.tr)
Date: Mon 18 Nov 2002 - 01:56:17 EET

Selam,

Sun, Nov 17, 2002 at 11:58:30PM +0000 , BLaCKBunNY :

> Bir kac yerde bisiyler okudum fakat anlamadim. tr aciklamaya rastlamadim.=
> =20
> daha dogrusu arayacak kadar vaktim olmadi. bu CVS denilen olay nedir mera=
> k=20
> ettim.=20
> nedir, ne ise yarar, vs... hakkinda bilgisi olan varsa ve paylasirsa=20
> sevinirim.

CVS (Concurrent Versions System) bir "Surum Kontrol/Yonetim Sistemi"
(Version Control System) dir.

Peki bu Surum Kontrol Sistemi ne yapar?

Basit olarak dosyalariniz uzerindeki degisiklik ve duzenlemelerin
listesini tutar. Dosyalarinizi istediginiz bir an bir/birkac surum onceki
haline donusturebilmenizi. Yapilan duzenlemelerin listesini
cikarabilmenizi, ayni dosyalar uzerinde birden fazla insan ile
calisabilmenizi saglar.

Genel kullanimi dagitik gelistirme takimlarinin ayni kod uzerinde
calismalarini kolaylastirmak/hizlandirmak yonundedir. Aslinda hemen
herkesin ihtiyacini karsilayabilecek bir sistemdir. Mesela dilerseniz
web sitenizi cvs ile yonetebilir, resimleri, binary dosyalari kisaca tum
dosyalarinizi kontrol edebilirsiniz.

Nasil calistigini tahmin etmek zor olmasa gerek. Dosyalar arasindaki
farklari cikararak bunlarin bir listesini tutar, bu farklari dilediginiz
an birlestirmenizi saglar. Eger bahsedilenlere yabanci iseniz diff, patch
(man {diff,patch}) komutlarini incelemeniz cok yardimci olacaktir.

Turkce dokuman bulabilirmisiniz bilmiyorum ama www.cvshome.org iyi bir
baslangic olur. CVS'den baska Subversion, Linux'un (aslinda Linus'un
demek lazim :) sectigi Bitkeeper gibi alternatifler ile
karsilasabilirsiniz.

CVS'i aciklayan daha detayli bir anlatim icin sanirim RCS'den baslamak
lazim fakat o kadarini sizin arastirmaniza birakiyorum :).

iyi calismalar,

--
Baris Metin			http://metin.org
GELECEK A.S.