[Linux] samba ve usb laser yazıcılar

From: palm (palmbeach@superonline.com)
Date: Wed 06 Nov 2002 - 14:24:53 EET

Selamlar,

Sistemimdeki win yazıcılardan lpt portuna baglı olanları cups ile konfigure edip yazdırabiliyorum ancak usb hp1000w yazicisina yazdiramiyorum.

* sistemimde 1 rh80 ve 5 kadar win makina var. bir win95 makinaya bagli fx1170 yaziciya cups ile tanımlayarak yazdırabiliyorum. win98 kurulu usb porttan baglanmış hp laserjet 1000w yazıcısına bir turlu yazdiramiyorum. oysa paylasimi cups ile tanımlama asamasında kendisi buluyor ancak is test sayfası gondermeye gelince olmuyor.

ne yapmalıyım. hp nin lin driverlari ni buldum ancak konu samba oldugu icin onları sistemime yuklemenin pek faydası olmayacagi kanaatindeyim

* acaba yazıcı paylasiminda veriler hangi port ile gonderiliyor.

ornegim benim 2 farkli lokal agim var. bir tane lin makinam bu iki agin ortasinda 2 ethernet ile kopru durumunda. eth0 - 10.0.0.1 eth1 - 10.0.1.1 iplerine sahip. (maalesef ayrica bir de sco serverimiz oldugundan ve fiziksel kosullardan dolayi ip ler ile oynayamiyoruz) lin makinanin farkli lokal aglardaki yazicilari kullandirtmak icin nasil konfigure etmeliyim. yani eth0 dan gelen ve eth1 in bagli oldugu lokal aga gitmek isteyen paketleri nasil bir gondertebilirim. tabi terside lazim yani eth1 den eth0 daki yazicilarada yazdırma istegi olabiliyor. kopru durmundaki makinada firewall, samba ve internet paylasimi mevcut.

Biraz karisik oldu gibi, kusura bakmayin?
* bu arada antalya etkinliginin izledigim kadari ile epeyce faydasi oldugunu belirteyim*
sevgiler
feramus