[Linux] Re: En güvenli i?letim sistemi :))

From: murat.gezer@superposta.com
Date: Tue 05 Nov 2002 - 17:47:56 EET

Aslinda doğru bir kani. Bir isletim sisteminin guvenli olmasi onun kullanim
coklugu ve populeritesi ile ters orantildir. Cunku Network ortaminda daha fazla
kullanilan isletim istemleri hackerlari cezbeder. Ve daha fazla uzerine saldiri
olup daha fazla guvenlik acigi bulunur.
Aslinda Linux MS windows'a nazaran daha fazla guvenli bir isletim sistemi
degil ancak daha cok konfigrasyon yapmaya izin verdigi icin daha kolay aciklari
kapatilabilen bir istemdir. Eh Macintos daha cok reklamcilik alaninda
kullanildigi icin ve *NIX veya MS urunleri gibi network icinde fazla olmadigi
icin daha guvenli gibi gozukuyor.
Bu konudaki tartismayi Linux Guvenlik listesinde cok guzel yapilabilir.

Kolay Gelsin

Murat Gezer