[Linux] Re: Ynt:Re: load average

From: Şeref Tufan Şen (tufan@itu.edu.tr)
Date: Tue 05 Nov 2002 - 15:57:34 EET

Selam ,,

Yükün neden bu kadar yükseldiğini bence ilk olarak bulmanız gerekiyor. Temelde işlemci , giriş/çıkış veya hazfıza ağarlıklı sistemler olabiliyor. Sisteminizde hangisinin yetersiz kaldığını anlamanızda en büyük yardımcınız vmstat komutu olacaktır. Bu komutun çıktısını incelerseniz gerekli yatırımı daha iyi yapmış olursunuz. Özellikle disk G/Ç yoğun bir makineniz var ise CPU almanız yaralı olmayacaktır. vmstat çıktıları ile belki daha detaylı konuşabiliriz. (vmstat'ı çalıştırıken belli aralıklar ile veriyi yenilemesini unutmayın. Ör: vmstat 1 ---> 1 sn aralıklar ile verileri güncelle..)

--
Şeref Tufan Şen
İTÜ-BİDB