[Linux] Ethernet Kartı Aktivasyonu! (Kafayı Yemek Uzeriyim)

From: Eray YASYERLI (eyasyerli@hotmail.com)
Date: Sun 03 Nov 2002 - 17:02:31 EET

Merhabalar,

RH8.0 kullanıyorum. Ethernet Kartım RTL-8029AS makinede lspci çektiğimde bu
kartı tanıdığını gördüm. Herneyse sanırım 8139 modulu desktekliyormuş benim
kartımda onu Network Browserdan kurdum ip numaralarımı girdim netmaskımı
yazdım falan filan ama active etmeye gelince bi türlü aktif olmuyo. Konsola
girip ifconfigle denemeye çalışıyım dedim fakat bana verdiği hata ise şu:

[root@localhost root]# ifconfig eth0 192.168.0.1 netmask 255.255.255.0
SIOCSIFADDR: No such device
eth0: unknown interface: No such device
SIOCSIFNETMASK: No such device
[root@localhost root]#

neyse bi de dmesg çekiim dedim ordada şu parametreler dikkatimi çekti

8139too Fast Ethernet driver 0.9.25
8139too Fast Ethernet driver 0.9.25
8139too Fast Ethernet driver 0.9.25
8139too Fast Ethernet driver 0.9.25
8139too Fast Ethernet driver 0.9.25
CSLIP: code copyright 1989 Regents of the University of California
PPP generic driver version 2.4.2
divert: not allocating divert_blk for non-ethernet device ppp0
PPP Deflate Compression module registered
[...]
ohci1394: pci_module_init failed
[root@localhost root]#

sonra yine olmadı olmadı olmadı. lsmod çektiğimde ise ethernet ile ilgili
modul dikkatimi çekmedi.

Ne yapabilirim? Daha ethernet kartımı doru düzgün çalıştırcam da internet i
paylaştırıcam. Vay benim halime :)

Şimdiden Teşekkürler!