[Linux] Re: Ynt: Ethernet Kartı Aktiva syonu

From: Alper Oğu (alperliste@showtv.com.tr)
Date: Sun 03 Nov 2002 - 14:48:04 EET

Merhaba,

03.11.2002, 14:31, Eray YASYERLI wrote:
EY> Ethernet kartımın markasının RTL8129 değilde RTL8029-AS olduğunu
EY> farkettim. Ben bu device i yeniden nası yükleyebilirim makineme?
EY> Hardware list imde görünüyo makine ethernet kartımı tanıyor
EY> fakat Network window da RTL8029 diye bi ethernet kartı
EY> göremiyorum. Ne yapabilirim?

8029 ve 8139 ayni modulle calisiyordu diye hatirliyorum ama yanlista
olabilir. Fakat eger cekirdek o donanima uygun bir modul bulamazsa
zaten dmesg ciktisinda bununla ilgili birsey yazar.

"lsmod" ile o an hangi modüllerin yuklu oldugunu gorebilirsiniz.
"lspci" ile PCI aygitlarinizin listesini alabilirsiniz. Bunlari
kullanip kontroller yapin.

ifconfig ile eth0'a IP adresi atamak istediginizde hata verdi mi?

--
 Alper Oğuz    alperliste@showtv.com.tr