[Linux] Re: Ynt: Ethernet Kartı Aktiva syonu

From: Alper Oğu (alperliste@showtv.com.tr)
Date: Sun 03 Nov 2002 - 11:38:16 EET

Merhaba,

02.11.2002, 19:44, Eray YASYERLI wrote:
EY> Ethernet kartımın markası Realtek RTL8129 makine ethernet
EY> kartımı görüyo fakat network window dan active edemiyorum.Bi
EY> kere nası olduysa active etmeyi becermiştim fakat şimdi olmuyor.

Ethernet kartinin gorulup, modulunun yuklendigini "dmesg"
ciktisindan gorebilirsiniz. Bundan sonra "ifconfig" ile karta eger
IP adresi atanmissa bilgilerini gorebilirsiniz. Eger ifconfig
ciktisinda eth0 adli bir aygit goremezseniz asagidaki komutla IP
ayarlarini istediginiz gibi yapabilirsiniz:

ifconfig eth0 192.168.1.1 netmask 255.255.255.0

sevgiler

--
 Alper Oğuz    alperliste@showtv.com.tr