[Linux] Re: kylix tartisma listesi

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Fri 01 Nov 2002 - 14:01:13 EET

> Merhabalar,

Merhaba,

> Tartismanin Burak vs Murat halini almasini istemiyorum.

Oyle birsey yok Hocam. Kisiler onemli degil, kavramlar hakkinda ben
konusuyorum.

> Su anda kylix@linux.org.tr listesi acilmistir. Bu diger
> listelerin yasayip, yasayamiyacagi konusunda iy bir test
> olacaktir.

Testi birden fazla liste ile yapmamizin bir sakincasi var mi? Eminim ki
bir apache, samba, dns ... listeleri kylix listesinden cok daha fazla
istek alacaktir, veya c, c++, python, asm ... listelerinin de acilarak
test edilmesi? Madem test ediliyor hepsini beraber test edelim niye 1
tane ile test yapiyoruz ki?

Test suresi ne kadar olacaktir? Test kriterleri neler olacaktir? vs ...

Ornegin; linux-ileri listesi aylik ortalama 30 mesaj, linux-network
ortalama 150 mesaj, terim 30 mesaj, linux ~1000 mesaj bunlardan
hangileri testi geciyor? sanirim linux-ileri, terim filan testi
gecememis gibi gozukuyor? Bu sekilde mi?

> Sorunlara gereginden fazla metodolojik yaklasmak yerine, daha
> hos gorulu, esnek ve pratik yaklasmak daha yararli olur diye
> dusunuyorum.

Hocam, linux-yazilim listesi 0 vaziyette iken tutup kylix diye liste
acilirsa ben neden linux-yazilim listesi daha aktif yapilmaya
calisilmiyor diye sormak durumunda kalirim. Madem kylix icin katilimci
var bunlar linux-yazilim listesinde rahat rahat konusabilirler demek ki
en azindan biraz canlilik gelmis olmaz mi?

Konusulamaz deniyorsa da, "linux-yazilim listesinin sinirlari nedir?"
diye soru sormak durumunda kalirim.

Eger 5-10 kisi istiyor diye liste acilabiliyorsa herhangi biri 10 kisi
toplayip ben bu listeyi istiyorum deme hakkina sahip midir?

Eger sahip ise bu kadar zamandir neden benim istedigim ornek kernel
listesi acilmamistir? Bunun yaninda ben de hemen 5 kisi bulayim size 10
tane liste onerisi yapayim, acilsin lutfen.

Madem hosgoru, esneklik, pratik olmaktan soz ettiniz. Dernek de o zaman
bu istekler icin de bu ozellikleri gostersin ve lutfen bu listeler ve
bundan sonra gelebilecek olan 5-10 kisinin istedigi listelerde acilsin.

Yoksa ben de dahil olmak uzere sanirim bircok kisi bu ozellikleri
dernegin belirli bir kesime/kisilere gosterdigi dusunulebilir.

> Murat'in listeleleri bir gun acabilmeyi cok
> isterim. Bu diller konusunda uzunca bir tutorial verecek
> birilerini de LKD/INETD/Inet-tr/AB kapsaminda bir yerlerde
> konusturmak isterim.

zamanim oldugu surece bu diller konusunda konusmak isterim. ama bir
evlog seminerini dahi 1-2 ay erteleyerek zar zor verdigim dusunulurse
cok mumkun gozukmuyor benim icin ama zaman bulursam gonullu olacagimi
belirtirim.

> Her sey gonlunuzce olsun

saygi ve sevgiler ...

Murat Koc				     mail: murat.koc@frontsite.com.tr
Manager and IT Consultant

frontsite Bilgi Teknolojisi A.S. tel: +90 212 222 68 42 - 63 fax: +90 212 222 68 35 -----------------------------------------------------------------------------

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part