[Linux] Re: Kylix

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Thu 28 Mar 2002 - 19:43:25 EET

Selamlar...

Programiniz icinde OUT ve INP kullanamazsiniz fakat, kernel port erisimi icin iki metot sunar size. Yani, "Linux kernel dogrudan donanim erisimine izin vermez" birazcik yanlis bir tabir oluyor.

Ilk metot, asm/io.h icinde tanimli olan I/O erisimi makrolarini kullanmaktir. Bunlar kernelin sundugu fonksiyonlardir. Fakat, elbette port erisim hakkina sahip olmaniz gerekir. ioperm ve iopl fonksiyonlarinin man'larini inceleyin.

Bir diger metot ise, /dev/port (Major = 1, Minor =4) dosyasini kullanmaktir. Bu dosya ioctl file *f..() fonksiyonlariyla islenebilir. Bu da dosyaya yazar/okur gibi portlara yazip okuyabileceginiz anlamina gelir. seek, port indeksini belirtir, write yazar, read okur.. select ve poll calismaz...

Eger, bilinen paralel port, seri port vs. sozkonusu ise, high-level cihazlari kullanmak daha mantikli olur. Port erisimi ile ugrasanlar bilirler, port timingini filan ayarlamak, kutuk besleme gibi islemler, high resulation timer ihtiyaci vs. ve bunlari multitasking ortamda yapmak.. Eger hakikaten cok gerekli degilse standart portlara standart /dev/* cihazlari ile erismek en akillica olanidir. Daha iyisi oncelikle bir kernel driveri yazmak olacaktir. Bir driver yazmak milletin abarttigi kadar komplex bir is degildir. Genelde bu isten tirsanlar, VB/Delphi ile iki uc komponenti forma cakip sonra da "Ben programci oldum" diyen tiplerdir. Dun boyle birisiyle tanistik, TEDAS'ta, bana gosterdigi programlar bir takvim, bir hesap makinesi ve kucuk daglari ben yarattim havasindaydi..

Saygi ve sevgiler...