[Linux] Active Mode & Passove Mode - Re: Ftpsorunu

From: Murat Demirten (murat@debian.org)
Date: Wed 27 Mar 2002 - 16:50:15 EET

Ftp servisi 2 port kullanir.
21 nolu port, kontrol portu olarak bilinir ve girdiginiz komutlar bu kanaldan gonderilir.
20 nolu port ftp-data diye gecer, data portudur ve veri buradan gonderilir.

Active Mode ftp'de tipik bir oturum su sekildedir:
- Istemci 1024'ten buyuk X nolu bir yerel portundan, sunucunun 21 nolu portuna bir baglanti kurar.
- Ardindan istemci taraf X+1 nolu yerel portunu dinlemeye baslar ve sunucuya PORT X+1 komutunu gonderir.
- Sunucu taraf kendi data portundan istemci tarafin X+1 nolu yerel data portuna baglanti kurar ve veri transferini gerceklestirir.

Passive Mode ftp'de ayni senaryo su sekilde gerceklesir:
- Istemci 1024'ten buyuk 2 portu yerel olarak acar, X ve X+1, sunucunun 21 nolu portuna baglanti kurar.
- Istemci taraf sunucuya passive mode transfer yapmak istedigini belirten PASV komutunu gonderir.
- Sunucu PASV komutunu gorunce kendi tarafinda 1024'ten buyuk yeni bir port acar: Y
- Sunucu taraf istemciye actigi portu bildirmek amaciyla PORT Y cevabini gonderir.
- Istemci X+1 nolu portundan sunucunun Y portuna baglanir ve veri transferi gerceklesir.

Goruldugu gibi active mode ftp'de sunucu tarafin istemciye bir baglanti kurmasi gerekirken passive ftp'de her iki baglanti da
istemci taraftan gerceklestirilir. Her iki tur ftp sekline engellemek veya izin vermek icin firewall uzerinde farkli ayarlamalar gerekiyor.
Sizin durumunuzdan active mode ftp'ye firewall uzerinden izin verilmemekte veya baglanti kurmaya calistiginiz ftp sunucu active mode ftp'yi kabul etmedigi anlasiliyor. RFC'lerden daha detayli bilgi edinebilirsiniz.