[Linux] Re: : yine java yeniden java

---------

From: Onur Kucuk (okucuk@yahoo.com)
Date: Thu 21 Mar 2002 - 19:35:42 EET

BO> Bende de Kaffe calisiyor. mozillada java appletlerin calismamasi
BO> bu yuzden mi?

 Mozilla kaffe kullanmiyor. Kendi pluginini kullanir. Root! olarak
 mozillaya jre paketini kurdurunca sorun duzelmesi lazim. (jre.xpi di
 sanirim, bu dosyayi mozillaya ac diyebilirsiniz, ya da java
 kullanilan bir siteye girdiginizde mozilla size sorabilir)

BO> j2sdk-1_3_1_02-linux-i386-rpm.bin
BO> jdk-1.3.1_02.i386.rpm
BO> paketleri yeterli degil mi?
>>
BO> java -version
BO> Kaffe Virtual Machine
BO> Copyright (c) 1996-2000
BO> Transvirtual Technologies, Inc. All rights reserved
BO> Engine: Just-in-time v3 Version: 1.0.6 Java Version: 1.1

  Bence sistemde cok fazla "java" var.

  Kaffe yi kaldirin. Diger java ile ilgili kurduklarinizi da kaldirin.
  Sistemde sadece 1 adet jdk/jre olsun. Kurdugunuz jdk/jre nin java
  dosyasinin yerini bulun. Ornegin

  /opt/sun-jdk/bin

  java nin yerini PATH degiskenine ekleyin. Ornegin java kullanicak
  kullanicinin home dizininde .bashrc (hidden dir) dosyasi sonuna

  export PATH=XXXXXXXX:$PATH

  ekleyin. Burda XXXXX java programinin konumu.

  Sorunlarin duzelmesi lazim. Umarim Gokhan Gunyol'da okuyordur.

  Saygilar,
  Onur Kucuk