[Linux] Re: Guvenlik icin pratik cozum

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Thu 21 Mar 2002 - 10:54:08 EET

Ahmet Aksoy wrote:
> Sayin Kanca,
> Onerilerinize tesekkur ediyorum. Ancak, bir noktayi biraz daha acmam
> gerekli. Sozkonusu isyerinde sistemden anlayan hickimse bulunmuyor. Ben de
> part-time ugruyorum. Bu nedenle uzak baglanti gereksinimi de agir basiyor.
> Su siralar bu islem icin ssh kullaniyorum(putty).
> Onerdiginiz yontemdeki dis makinadan ssh (veya VNC turu) protokolleri
> kaldirirsam, kendi baglanti olanagim da ortadan kalkacak. Bu konuda, yine
> guvenlik on planda olmak kaydiyla, pratik bir cozum uretmek mumkun mu?

O zaman ssh kullanın... Ama bari password vb. düzgün olsun. Eğer hep
sabit bir IP'den bağlanıyorsanız (herhalde öyle değildir..) o zaman ssh
için firewall'da o IP'e bir delik açabilirsiniz. (yani örneğin sizin
normalde oraya ulaşmak için kullandığınız IP 123.1.2.3 ise, firewall'da
yalnız bu IP'den gelen ssh bağlantıları kabul edilir gibi bir ayar
yapın. Belli bir netblok'dan bağlanıyorsanız (superonline) o zaman
superonline'ın net bloklarından ssh'e izin verin vb.

Esen kalın,
Deniz