[Linux] Re: ipchains ve nat

From: Mustafa ÖZBAKI (mozbakir@deba.com.tr)
Date: Wed 20 Mar 2002 - 17:05:24 EET

Hello Evrim,

Wednesday, March 20, 2002, 4:33:40 PM, you wrote:

EU> ya hayretsiniz dogrusu. bunun yolu NAT DEGILDIR diyorum ben sadece.
EU> koyarsiniz bridge.o'yu icerdekine de real ip verirsiniz olur. ama=20
EU> arkadas inatla nat nat nat nat masq nat nat nat nat nat nat
EU> dedigi icin bu cevabi verdim.
yaw niye tartismaya giriyoruz arkadaslar beah.yani valla kendimi deli
gibi hissettim yani.hakkinizi helal edin.ortaya bi tas attim.ozur
dilerim gercekten.simdi localde transparent proxy kullanmak zorundayim
bu bir.bunun icinde masq gerekli sanirim bu da iki.ve bana soylenende
exchange i disari cikarmanin yolunun nat oldugu soylendigi
idi.iptables dokumanini yazan levent yildirim isimli arkadas saolsun
benim ipchains kurallarini iptablesa ceviri yapiveriyor.(tekrar
tesekkur ediyorum burdan kendisine.)ve diger bir kac arkadasta
(onlarada ayrica) iptables ile gerekli komutlari gonderdiler.fakat
burada benim gordugum olay ip cevrimi degilde servis yonlendirilmesi
oluyor.yani interntte benim mail.deba.com.tr adrsi yine firewallin
adresi olarak gorulecek ama servisi veren icerdeki exchange makina
olacak.benim ise(bilgisizligimden dolayi) illaki localdeki bu ip
disariya legal ip gibi cikmali dusuncem olayi karistiriyor bence.

tekrar ozur diliyorum.

sevgiler saygilar...

--
Best regards,