[Linux] Re: ipchains ve nat

From: Şeref Tufan Şen (tufan@itu.edu.tr)
Date: Wed 20 Mar 2002 - 16:53:26 EET

> ya hayretsiniz dogrusu. bunun yolu NAT DEGILDIR diyorum ben sadece.
> koyarsiniz bridge.o'yu icerdekine de real ip verirsiniz olur. ama=20
> arkadas inatla nat nat nat nat masq nat nat nat nat nat nat
> dedigi icin bu cevabi verdim.

NAT ile yapılabilen bir işlem ama arkadaşın istediği... Gün içinde iptables
ile gelen örnekler bu işi çözebilir gibi geliyor. Ipchains'in direk bir
çözümü yok diye biliyorum. Bunun için xinetd kullanılabilir bir arkadaşın
belittiği gibi. Veya ipportfw gibi bir program vardı. Ipchains ile beraber
kullanılabiliyordu. Bir-iki sene önce bir lab. için buna benzer bir çalışma
yapmıştım. Legal IP adresinin belli portlarına telnet çekerek legal IP
adresleri olmayan routerlara telnet üzerinden ulaşılabiliyordu. Bu iş için
ipportfw (veya buna benzer bişey) kullandığımı hatırlıyorum. Örnek olarak
linux makinenin 1234 nolu portuna telnet çekince A router'ına , 2345 portuna
telnet çekince B routerına telnet çekmiş oluyordu öğrenci.