[Linux] Re: mysql-socket

From: Osman Bayazit (burchanb@yahoo.com)
Date: Wed 20 Mar 2002 - 00:52:19 EET

Mesajinizdan tam olarak problemi anliyamadim. Once,
./bin/mysql dizini nerede. mysql kullanicisi var mi sistemde? Yoksa mysql'i
kendi dizininizden mi calistiriyorsunuz. Bunu sorma sebebim mysql'i oldurup
tekrar baslatma yetkinizin olup olmadigini bilmiyor olmam.

bash# find . -name mysqladmin size . dizininin altinda mysqladmin'in yerini
soyler. (veya find / -name mysqladmin butun bilgisayari aratacaksaniz)

ps -ef | grep mysql diyerek sistemde zaten calisan mysql olup olmadigina
bakin. Varsa o /tmp/mysql.sock'u kullaniyor olabilir. Sisteminizdeki
/tmp/mysql.sock'un ozellikleri ne. benim sistemimde ls -l mysql.sock
asagidaki sonucu veriyor.
srwxrwxrwx 1 mysql mysql 0 Mar 19 11:43 mysql.sock

mysql'i safe_mysqld ile mi baslattiniz? Eger rpm'den mysql calistirmiyorsaniz
bunu yapmaniz lazim. tar dosyasini actiginiz dizinde
mysql/bin dizini olmasi lazim. Normalde mysql binaryleri oraya konuyor.
Dolayisiyla bin/mysql yerine mysql/bin olabilir mysqladmin'in yeri. mysql'i
duzgun olarak calistirmanin yolu sanirim bin/safe_mysqld idi. (yani
safe_mysqld'i bir ust dizinden calistiriyorsunuz). safe_mysqld scripti butun
environmental degiskenlerin ayarlandigi yer. Ornegin socket dosyasinin ismi
burada veriliyor. /tmp/mysql.sock yerine /tmp/mysql.test.sock gibi degisik
isimlerle deneme yaparak problemin kaynagini bulmaya calisabilirsiniz. Benim
tahminim mysql'in calismadigi yonunde.

Mysql'i yeniden prm'le kurabilirsiniz. Eger sisteminizede mysql zaten
kurulmussa
rpm -e mysql mysql-server ile silip daha sonra
rpm -i ile rpm'leri kurabilirsiniz.
php'nin mysql'le calismasi icin Apache php module'nu compile ederken mysql
secenegini vermeniz lazim. Yoksa php'nin mysql'i destekliyecegini sanmiyorum
(built-in mysql destegi kotuydu). Bizim sistemde php-mysql diye bir rpm daha
var. Ben genelde mysql'in kaynak kodunu compile ettigim icin rpm
baglantilarini bilmiyorum ama bu dedigim isi (php'nin mysql destegi) yapiyor
olabilir.

burchan