[Linux] Re: php-my-admin

From: EMRE ERIM (emreerim@ttnet.net.tr)
Date: Tue 19 Mar 2002 - 18:19:20 EET

Merhaba

Oncelikle config icine yazdiginiz sifre ne sifresidir?
Bildiginiz uzere mysql root sifresi ile isletim sisteminizin root sifresi
ayni sifre degildir.
genel olarak default kurulumda Mysql ile birlikte herhangi bir sifre
gelmemesi gerekir diye hatirliyorum.

Mysql root sifrenizi belirledikten sonra bu dosya icine config.inc icine
yazmaniz gereklidir.

her kullanici kendi veritabanini kullansin isterseniz mysql e bir kac ayar
yapmalisiniz.
ben bu tur isler icin webminle birlikte gelen mysql aracini kullanmaktayim.
Kisaca bu tanimlama isini su sekilde yapmaktayim bekli yardimci olur:

1- yeni bir bos database acilir.ben kullanici isimleri ile ayni isimde
database aciyorum ileride yonetim acisindan kolaylik oluyor
2- Daha sonra mysql e yeni bir kullanici aciniz. bu kullanicinin herhangi
hic bir yetkisi olmayacak sadece kullanici adi ve parolasi girilecek ve
localhost ustunde calisacagi belirtilecek
3- database permissions kismindan bu kullanici icin 1ci adimda actigimiz
database icin localhost ustunde tam yetki verilir.
4- phpmyadmin config.inc icine

$cfgServers[1]['host'] = 'localhost'; // MySQL hostname
$cfgServers[1]['port'] = ''; // MySQL port - leave blank
for default port
$cfgServers[1]['socket'] = ''; // Path to the socket - leave
blank for default socket
$cfgServers[1]['connect_type'] = 'tcp'; // How to connect to MySQL
server ('tcp' or 'socket')
$cfgServers[1]['stduser'] = ''; // MySQL standard user
settings (this user must have read-only
$cfgServers[1]['stdpass'] = ''; // access to the
"mysql/user" and "mysql/db" tables)
$cfgServers[1]['auth_type'] = 'config'; // Authentication method
(config, http or cookie based)?
$cfgServers[1]['user'] = 'mysqlkullaniciadi'; // MySQL user
$cfgServers[1]['password'] = 'kullanicininsifresi'; // MySQL
password (only needed with 'config' auth)
$cfgServers[1]['only_db'] = 'databaseadi'; // If set to a
db-name, only this db is displayed at left frame

seklinde bilgiler girilir.

Bu asamlardan sonra phpmyadmin ile sisteme giren kullanici phpmyadmin
ekraninda sadece kendine tahsis edilmis olan databasei gorecektir.

Umarim yardimci olur..

Not: phpmyadmin dizininizi .htaccess ile sifrelemeyi unutmayiniz :).

Emre Erim