[Linux] Cesitli sualler

From: Feramus Çoban (cferamus@yahoo.com)
Date: Wed 13 Mar 2002 - 10:23:10 EET

1- samba SCO unix e kurulabilirmi. (Aslinda SCO nun visionfs diye bir
programi var ama yinede boyle bir VOL. varmidir.)
2- Diyelimki kuramadik. win makinalar gibi sco unix i de win makinalarda
gormek icin ne yapilabilir.
3- squid proxy ile diger makinalara internet akisi saglamak istiyorum.
squid kurulu. diger makinalarda ornegin win veya sco server da proxy
ayarlari nasil olmalidir.
    ornegin proxy server icin winxp yi server kabul ettigimde proxy
server 10.0.0.3 portlarida kullandigim proxy programinin manuelindeki
portlar olarak tanimlayip ornegin http proxy icin 6588 ftp froxy icin
6577 vs ... bu rakamlar squid icin ne olmalidir. (umarim yine ahiretlik
varolmayan bir sual sormamisimdir)
3- uzun ugraslardan sonra samba ile win makinalari win makinalarda ise
linuxumu gormeyi basardim. bu tecrubelerimi bir Acemiler-icin-samba
kurulumu-HOWTO haline getirmeyi planliyorum. Ancak bir sorun varki oda
yazicilari tanitmak. okudugum bir howto da (profesyoneller icin di
sanirim) win yazici suruculerini bir yere kopyalamaktan bahsediyordu. bu
konuda bilgisi olanlarin bilgisini paylasmasi dilegi ile. (Bu arada
samba yi configure etmek icin webmin (www.webmin.com) diye http bazli
bir prog varmis. ancak bu prog ilede gerekli yazici configrasyonunu
yapamadim.)

Bilgiler

Sistem suse 7.3 p4
win makinalar win95/98/me (me makina da linuxu gorebiliyorum)
yazicilar 690c epson fx1170 vs...

sevgiler
Feramus