[Linux] Re: Otomatik hat kesen program

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Wed 13 Mar 2002 - 03:55:10 EET

Selamlar..

pppd nin bu ise yarayan bir secenegi vardi, man'inda olmasi lazim. idle 120 gibi bir sey olmaliydi sanirim.

Fakat, illa bir program isterseniz, bash ile yazabilirsiniz.

------------------------------------------------- Cut & Paste following Lines..
#!/bin/bash

RX=`ifconfig ppp0|grep 'RX p'|cut -d 's' -f 2|cut -d ' ' -f 1|cut -d ':' -f 2`
OLDRX=`cat /tmp/oldrx`

if [ "e$OLDRX" = "e$RX" ]; then
      # buraya oldureceginiz programi yazin. Tercihan baglanmanizi saglayan wvdial vs. programi..
      killall pppd
fi

echo $RX >/tmp/oldrx

Bunu bir cron jobu olarak, bekleme suresi kadar aralikla calisacak sekilde ayarlayin. Kucuk bir uyari. Bu program her cailsmasinda eski paket sayisini yeni paket sayisi ile karsilastirir. Bu nedenle, bu sure minimumu gosterir. Yani cron jobu, 5 dk aralikla calisirsa, 5 dk ile 5*2 = 10 dk (Bir onraki gecis) araliginda etkili olacaktir. Fakat bu sure her zaman 10 dk. dan kisa (1 sn, 1 ms, 1 dk veya daha farkli) olur. Neden mi ? Eger paketlerin gelisi bu programin kontrolunden bir az sonra kesilirse, program bir sonraki geciste durumu farkedemez. Fakat ondan sonraki geciste paket gelmedigi anlasilir ve hat kesilir. bu sorunu da giderebilirsiniz. Ornegin her 1 dk. da bir kontrol ettirin. Son 5 kontrol ayni neticeyi vermis mi bakin. Bu 5..6 dk arasinda paket gelmemisse baglantiyi keser..

Bash, grep, sed, hatta perl vs. bazen cok faydali olabilir. Bunlari ogrenmek lazim bence.

Saygi ve sevgiler..