[Linux] Re: Ynt: Re: su turkce sorunu!

From: Cinar Yuzugullu (yuzugullu@softhome.net)
Date: Mon 11 Mar 2002 - 13:38:29 EET

Bir bakima hepiniz haklisiniz (yazim biraz vurdum duymaz oldu galiba).
Mozilla nin kendi bug report sistemi var (yani entegre olarak). İnternete
bagliyken bir hata olustugunda bildiriliyor. (Ayni dudrum windows sürümü
içinde gecerli). Ancak "bug report"un içine manuel olarak ne koymak gerekir
bunu bilemiyorum (yani ne koyarsam faydali olur)? Deniz hanim, gösetermis
oldugunuz özverilere cok tessekkür ederim, ancak kullanicilara fazla
yüklenmek sonuç getirmez. Benim aslinda yazimda belirtmek istedigim olay
arayan.com'daki yazinin bir "update'tinin" bulunup bulunmadigini ögenmek.
Kimseye yükleniyor degilim. Bu arada evet orada yazan herseyi asama asama
yaptim. yalniz kde 2.2.2'ye update edince soru isaretleri geri geldi
(konquerer'da), ancak kword, kwrite, kmail, gibi yazilimlarda hala türkçe
okuyup yazabiliyordum. konquerer'in ayarlarindan iso8859-9'u secmeme ragmen
sonuc degismedi, gene ???? lar görünüyordu. Herhangi bir hata mesaji
vermiyor sadece göstermiyor. ayarlari bastan tekrar arayan.com'daki gibi
yaptim ama bir daha kde2.2'deki düzeltilmis hale getiremedim. Opera'ya
gelince, iso8859-9 u secmenize ragmen tekrar iso 8859-1 e dönüyor, kanimca
daha bu modu desteklemiyor. Ancak Opera'ya attigim mail'de unicode supportun
2 ay icerisinde linuxda da bulunacagini yazdilar bana.

Bu arada "ii görünüyor"dan kast ettigim dogru gözükmesiydi sadece. Yani
üğşıöç gibi harflerin düzgün gözükmesi. lat5-sun16 fontlari nedense gene iso
8859-1 fontalirinin gözükmesine neden oluyor (kötüden kastettigimde bu).
arayan.com'daki yazinin 4. bölümünün asagidaki gibi degistirilmesini
öneriyorum:

Konsol'da Türkçe:

/etc/sysconfig/i18n dosyanız aşağıdaki gibi olmalıdır. Özellikle SYSFONT ve
SYSFONTACM'in aynı olmasına dikkat edin.

LANG="tr_TR.ISO-8859-9"
SUPPORTED="en_US:tr_TR:tr"
SYSFONT="lat5-16"
SYSFONTACM="iso09"

Sizler de bu konfigürasyonu denerseniz sevinirim, umarim herkez için
çalisir! Gectigmiz ay, konsol sorunlarina iliskin yazilar cikmisti,
zannedersem bu küçük ayar degisikligi bu sorunlarida giderecektir. Ancak
pine ve lynx'in ayarlarindan charset için iso8859-9 secmeniz gerekecektir
yoksa bu yazilimlarda türkçe yazitiplerini görmeniz mümkün olmayacaktir.

Bu arada Deniz hanım, maalesef kendi web alanim su an icin yok, bu tip
seyleri (ufak dokümantasyonlari) yayinlayabilecegimiz ücretsiz ve kolay
kullanilan bir server biliyormusunuz?