[Linux] Re: SAMBA

From: Evrim ULU (evrim@envy.com.tr)
Date: Mon 11 Mar 2002 - 08:55:10 EET

Ms zeynep ayse wrote:

>slm,
> samba kurulu 7.2 serverla win2000 lere sunuculuk
>yapiyorum ama windozdan giren kullanicinin makinanin
>C: diskine ulasmamasini istiyorum program dosyalarini
>filan silmesin diye. Bunu sambadan ayarlayabilir
>miyim?

c:? linux makinanin c'si mi? smb.conf 'ta [home] vardir default bildiim.
digerlerini yani mesela /'a erismelerini saglamak icin extradan config'e
[myboxesr00tdir] directory / seklinde eklemen gerekir die biliorum ben.

> Bir de win makinalari linuxumla ayni domaine
>sokamiyorum. ayni workgrouptalar ama domaine sokmak
>icin /etc/passwd e "makina_adi$" ekliyorum ama
>istedigi sifreyi smbpasswd -a -m makina_adi komutuyla
>olusturmaya kalkinca bana "uid not valid " gibi bisey
>soyluyo. Haliyle sifre vermeyince de olmuyo. Bunu
>yapabilen var mi?

normalde w2k lar icin plain password registery keyini yukleyince olmasi
lazim. amma velkain 2klari domain'e sokma islemi daha farkli yuruyor.
makinaya domain'e gir diince once normal user acc istio ardindan domain
master serverinin root passini istio. cok guzel veriosun alete sonra
Function Not implemented gibi bisi aliosun uzuluyosun. bi ara
ugrasmistim domain'e sokabilmek icin 2klari ama bende beceremedim zaten
smb dediimiz sey acaip experimental oldugu icin 98lerin domaine girmesi
yeterli oldu benim icin.

saglicakla
evrim