[Linux] Seri Konsol Problemi

From: murat@debian.org
Date: Fri 08 Mar 2002 - 10:50:00 EET

Linux makinamdan uzerinde gene linux yukledigim embedded pc'ye seri port uzerinden baglanmak istiyorum ancak bir turlu bunu basaramadim.

Linux tarafindan echo "Test" > /dev/ttyS0
Diger taraftan cat /dev/ttyS0

yaptigimda yazdiklarimi dogru bir sekilde gorebiliyorum.
Tam tersini yaptigimda gene yazilanlar duzgun olarak gozukmekte.

Ancak minicom ile seri port uzerinden login olmaya calistigimda basarili olamiyorum. Karsi tarafta beni getty karsilamiyor. En azindan ekrana hic bir sey gelmiyor(getty'e timeout parametresi verirsem timeout suresi dolunca karsima login programi geliyor, ancak bu sefer de devamli respawning yapildigi icin konsol 5 dakikaligina disabled oluyor).
Ve minicom'dan gonderdigim karakterler karsi tarafa ulasmiyor. Karsidan gelen bilgiler ise minicom'da gozukuyor. Windows uzerindeki HyperTerminal'den de baglandim ancak sonuc ayni. Boyle bir durumla karsilasmis olanimiz var mi?

(embedded tarafta agetty programini -L 9600 ttyS1 vt100
parametreleri ile kullaniyorum. Hemen hemen tum olasi alternatifleri de denedim. Her iki seri port 9600n8 olarak ayarli.)