[Linux] Re: HW RAID

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Tue 05 Mar 2002 - 20:01:05 EET

Selamlar..

Temel soft-raid islemleri aslinda RAID kartini kurmaktan daha kolay olabilir. bir /etc/raidtab modifikasyonu ki gayet basittir, birde mkraid operasyonu, bir kac dakikada is bitebilir.

Fakat bu, linear, RAID 0/1 icin bu kadar kestirme olur. Digerleri de ayni metotla yapilsa bile, RAID 0 otesinde performans sorunlari yasayabilirsiniz. Soft RAID dusuk hit alan File/ftp serverlerda, web serverlerda bilhassa tavsiye edilir. Extra bir IDE disk takmakla standard ide'ye gore hiz veya veri guvenligi saglayabilirsiniz, ucuz bir fiyatla.. Fakat irice veritabanlari ve yuksek Hit alan bir server icin En zoruda olsa HW RAID mutlaka tavsiye edilir.

Saygi ve sevgiler..