[Linux] Re: LAN önerisi için

From: ZEKI CATAV (catav@isbank.net.tr)
Date: Wed 06 Mar 2002 - 11:52:12 EET

Merhaba,

Programımızı, kullanıcıların daha kolay kullanabilecekleri windows veya X
arayüzlü bir GUI ile değiştirmeyi planlıyoruz. Eski programımızı yazan ve
geliştirmesini sürdüren, bakımını yürüten arkadaşımızın linuxta bu işi
yapmak için yeterli deneyimi olmadığı için öncelikle windows arayüzü -tabi
kullanıcılarında alışkanlıkları- düşünülüyor.
Şu anda hasta veri tabanı dışında kliniğin ofis uygulamaları da kısıtlı
olmak koşuluyla aynı server üzerinden yürütülüyor. Bu uygulamalar intranet
boyutunda yeni server üzerinde sürecek. Terminal sayımız sınırlı olmasına
karşın 30-35 kullanıcı -doktorlar, sekreterler- sistemden yararlanıyor ve
eğer çözebilirsek terminal sayımızı iki katına kadar daha sonra
artırabileceğiz.
Sistem %100 kesintisiz çalışması gereken bir sistem SCSI-RAID destekli 2 nod
önerinizi dikkate almamız uygun olacak. Cihazlar ihale yoluyla ve Sağlık
Bakanlığı denetiminde alınabildiği için biz konfigürasyonda belirleyici
olamıyoruz, gelen cihaza server özellikleri kazandıracak eklentileri lokal
kaynaklarla sağlayacağız. Bu nedenlerle bir bütçe belirleme, her konuda
seçim veya tercih hakkı kullanma lüksümüz (!) yok.
Bireysel olarak en çok ilgimi çeken kısım " Eger tamamen WEB tabanli veya
Native Linux bir uygulama isterseniz, biraraya gelip bu tur bir uygulama
gelistirebiliriz. Native bir uygulama, bilhassa Console uzerinde calisan bir
uygulama siradan Dump terminallerle vs. cok daha rahat calisacaktir." burası
oldu.
Böyle bir uygulamayı ne sürede, nasıl, kaç kişiyle geliştirebiliriz? Benim
bahsettiğim kısım klinik uygulamaya yönelik hasta veri tabanı ama modüler
bir yapı planlanarak Hastane Otomasyon Sistemi şekline getirebilmek sorun
olmaz, üstelik bu yanı daha kolay yürüyecek tanımları, işlevleri kesin
yapılar içeriyor.
Mevcut alt yapı ezerinde tamamen linuxla çalışan bir sistem kurulabilme
seçeneğide bu alt yapıyı yeni sisteme entegre edip LAN boyutunu büyütme ve
işimizi daha kolay ulaşılabilir, kullanılabilir hale getirmesi açısından
bizce önemli.
İlginize çok teşekkür ediyorum. Hoşçakalın....