[Linux] [FAQ] Re: modems

From: Enver ALTIN (enveraltin@yahoo.com)
Date: Sun 03 Mar 2002 - 23:37:47 EET

On Sun, 2002-03-03 at 22:59, H=FCseyin Demirci wrote:
> Merhaba;

Merhaba,

> Benim modemimi linuxa tanitma problemim oldugundan modemi degistirme
> karar=FD ald=FDm ve yeni modemi linuxta da kullanmak istiyorum. Onerece=
=F0iniz
> modem olurmu sizin denedi=F0iniz ve linuxta problemsiz calisan ve
> kaliteli.

Linux, istisnasiz tum harici modemleri sorunsuz bicimde kullanabilir
(seri ve USB).

Kernel 2.4, yetenekli ve basarili bir USB destegi icermekte ve yeni
dagitimlar bu donanimlari otomatik olarak konfigure etmek icin gayet
basarili yazilimlarla gelmekteler (RedHat, Mandrake, SuSE). USB stack'in
bir bolumu 2.2 serisi icin backport edilmis olmasina ragmen siddetle 2.4
kernel kullanmanizi oneririm.

Ayrica PCI/DSP-chip tasarimi kullanarak modem uretimi yapan sirketlerden
bazilari Linux icin donanim destegini duyurdular (Motorola,
Lucent/PCTel, ESS-Tech) ve yakinda yogunlukla kullandigimiz
Conexant/Rockwell DSP iceren modemler icin de driver bulmakta gucluk
cekmeyecegiz.

Umarim faydali olur.

Saygilar
--=20