[Linux] Re: ADSL modem

From: Ergin DOKGÖZ (edokgoz@fortuna.com.tr)
Date: Fri 01 Mar 2002 - 14:02:49 EET

> Elimde bir ADSL modem var. Modemin markasi Alcatel Speed Touch PC. Bu
> modemi linux üserinde kurabilen var mi? Yada nasil yapilacagini bilen
> ?

modeminiz int mi ext mi anlayamadim ama Alcatel Speed Touch Home icin
bildiklerimi aktarayim.

Redhat 7.1 üzerinde Kde'de kontrol-panel icinde adsl-config kismindaki
gerekli yerleri(username , password ,ttnet dns no v.s.)
doldurun. /etc/ppp nin altina pppoe.conf dosyasini olusturacaktir.(Gerci bu
islemler konsoldanda adsl-setup komutu ilede yapilabilir).konsolda
adsl-start dediginizde connect ! mesaji alirsaniz.islem tamamdir.

Hatirlatma: modeme browserdan http://10.0.0.30 gibi ulasip linux ile
modemin ip ve subnetmask düzenlendikten sonra tabii.

Ben bu sekilde yaklasik 6-7 aydir sorunsuz çalisiyorum..
Kolay Gelsin.

Ergin DOKGOZ