[Linux] Re: Ext3 disk kontrol

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.de)
Date: Tue 25 Jun 2002 - 13:26:15 EEST

> Selam

Selam,

> e2fsck yazıldığında aşağıdaki gibi komutun olmadığı belirtiliyor
>
> [root@localhost Fprot]# e2fsck
> bash: e2fsck: command not found
>
> Redhat 7.3 de bunlara karşılık gelen ve ext3'ü kontrol eden başka bir komut
> yokmu acaba ? Bilgisayar hatalı kapatıldığında açılışta 5 sn içerisinde
> çalıştrılması istenen bir disk kontrol olayı var bunu manuel konsolda nasıl
> yapabiliriz.

fsck.ext2/3 ikisi de ayni binary dir zaten.
fsck.ext2/3 /dev/hdax ile yaparsiniz. Fakat yapmadan once filesystem in
umount edilmis olmasi gerekir. mount edilmis bir filesystem de bu isi
yapmayin.

--
IYI CALISMALAR

MURAT KOC

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part