[Linux] Re: Squid performans.

From: Sinan_g (sinan_guvenc@yahoo.com)
Date: Mon 24 Jun 2002 - 12:46:42 EEST

iF >Calamaris diye bir program var.........

iF >........proxy'nizin performansını gözlemenize ve ayarlamanıza epeyce yardımcı olur.

Bu programi daha once kurcalamistim ama alisamamistim , Biraz daha ilgilenmem gerekecek sanirim.

iF> http://www.multiproxy.org/ adresinden uygun ICP destekli anonim proxyler bulup
iF> squid içinden bunları uygun bir şekilde kullanılmak üzere ayarlayabilirsiniz,

Bunu bir ara denemistim ama senkronize ettigim diger proxy de ACL kisitlamasi

yapilmissa bunlar benim proxy' im icinde gecerli oluyordu..

iF> Bir de, squid için ayırdığınız 2GB'ı büyük dosyaları cachelemek için
İF> kullanabilirsiniz. cache-object size'ını da mp3'lerin sığabileceği bir boyuta (5MB
iF> gibi) çıkarabilirseniz, byte bazında hit oranını arttırabilirsiniz.

cache-object e sinirlama getirmedim.

iF> refresh_pattern http: 1440 20% 10080 reload-into-ims override-expire override-lastmod

iF> Bununla sunucudan gelen expires tag'ını görmezden geliyor, yeniden yükleme işinde de sunucuya bağlanmıyoruz.

iF> reference_age 2 weeks

iF> Bir de kullanıclar yüklemeyi iptal ettiğinde, sunucudan yüklemeye devam edilip edilmemesi kararı var:
iF> quick_abort_min 3 KB
iF> quick_abort_max 3 KB
iF> quick_abort_pct 95

Himmm. yararli done ler .

Teskkurler..

Birde 40gb 7200rpm UDMA100 disk ile reiserFS ile denemeyi dusunuyorum.

10gb yi squid cache ayirsam

cache_dir ufs /var/spool/squid 10000 32 500 optimizasyon nasil olur acaba ?

:-)