[Linux] Re: Copyleft?

From: Ömer Fadıl USTA (omer_fad@hotmail.com)
Date: Sun 23 Jun 2002 - 00:47:59 EEST

Selamlar Özer bey
CopyLeft deyimi aslinda programcılar arası bir geyiktir diyebiliriz. Yani
bazı arkadaşlar işi ileri götürüp
!© yaptiklari bile oluyor. ! işareti birçok programlama dillerinde NOT
[Değil] manasına geliyor. Tabi ki bunlkar işin geyiği.
Sizin dökümanınızı GNU GPL veya FDL (Free Documentation License) lisans
altında yayinlamaniz için yapmaniz gereken tekşey yazınız veya programınız
içerisine bu uygulama GNU GPL lisansı ile lisanslanmıştır yazmanız ve
lisansın orjinal ingilizce metnine bir link koymanız yeterlidir. [ diye
biliyorum yanliş olmasın ] .
Ama isterseniz bilmeyen arkadaşlar için ufak bir ek yazı yazabilirsiniz bu
cümle altına. Mesela şöyle bişi :
# Bu Uygulama GNU GPL lisansına uygun olmak şartı ile
# Yukarıdaki bilgiler ve programın yazarının isim hakkı korunarak
# istenildiği gibi tekrar düzenlenip, serbestçe dağıtılabilir.
şeklinde bişi koyabilirsiniz yukarıdaki örnek benim hazırladığım scriptlere
koyduğum bir kısım biraz değiştirip sizde benzer bişiyi koyabilirsiniz.
Saygılarımla
Ömer Fadıl USTA

                                       __USTA__
                                 omer_fad@hotmail.com