[Linux] Copyleft?

From: Ozer Tayiz (otayiz@superonline.com)
Date: Sat 22 Jun 2002 - 23:52:23 EEST

Yaw biraz off-topic olabilir belki ama, bir sorum olacak, başka kime
sorarım bilemedim.

Ben bu OpenSource olayında, bilginin özgürce dolaşması kavramına hayran
kaldım, ve elimden geldiğince desteklemek, uygulamak istiyorum. Gerçi şu
anda programcılık becerilerim yok öyle açık kaynak program geliştirecek,
ancak aklıma bir fikir geldi. Benim insankaynakları.tv adlı internet
sitesinde bir köşem var, buraya 15 günde bir makale yazıp yazı
göndereceğim, ben bunları "copyleft" yapmak istiyorum. Ama bunun bir
Türkçesi var mı? Bir işareti bir sembolü? Hani (c) nin veya © copyright'ı
temsil ettiği gibi... Mesela Serbest dağıtılabilir, çoğaltılabilir vs.
anlamında, (s) falan desem... Uydurucam şimdi kafamdan birşeyler ama, hani
Linux şenliğindeki seminer notları falan öyleydi. Yani nasıl desem, ne
yazsam da serbestçe kopyalanabilip yayınlanabileceğini belirtsem bu
yazılarımın diye düşünüyorum.

Şu anda kafamda şöyle bir ifade var:

(SY, 2002, Özer Tayiz) Serbest Yayınlama Hakları: Bu makaleyi yazan Özer
Tayiz, isteyen herkesin, her türlü ortamda yayınlanmasına ve dağıtmasına
izin vermiştir. Bununla birlikte, makalenin içeriği değiştirilemez, başka
isim ve imza ile yayınlanamaz, ve bu "serbest yayın hakları" notu
kaldırılamaz. Bu makale size faydalı olması ümidi ile yazılmıştır, ancak
herhangi bir garanti veya taahhütte bulunmaz, ve yazar, okurun
davranışlarından ve elde ettiği sonuçlardan sorumlu tutulamaz.

Sizce uygun mu? Bu konuda daha detaylı bir lisans, ya da benim bilmediğim
Türkçe bir terminoloji var mı?

Yorumlarınızı bekliyorum,

Özer Tayiz