[Linux] Re: qmail kullananlara soru

From: Baris Metin (baris@gelecek.com.tr)
Date: Fri 21 Jun 2002 - 13:03:09 EEST

Thu, Jun 20, 2002 at 07:21:18PM +0300 , Murat Koc :

> Selam,

Selamlar,

> simdi yanlis anlasilmayayim yine ;)
>
> qmail kullananlara sormak istiyorum neden qmail?

Konu uzerinde epey tartisilmis sanirim. Fazla vaktim olmadigi icin
hepsini okumadan yalnizca kendi acimdan cevap vermek istiyorum. Uzerinde
tartisilmis konulardan tekrar bahsedersem /dev/null uygundur :).

Nedenler cok uzun degil aslinda. Asagida bahsettiginiz gibi :

San/Sohret : Yahoo qmail kullaniyormus, hotmail outbound da qmail
kullaniuyormus. Bunu duyan X sirketi bana gelip ben Qmail kullanmak
istiyorum bunu kur bana demez mi sizce ???

Performans : Tamam postfix'de performansli hatta sendmail de dogru
yapilandirildiginda qmail 'den daha iyi performans veriri belki. Ama
Qmail'in performansli bir MTA oldugu gercegini degistirmiyor.

Kolaylik : Ne postfix ne exim (sendmail'den hic bahsetmeyelim) qmail
kadar kolay yapilandirilamiyor. Ustelik bir yapilandirdiginiz zaman tam
anlamiyla unutabilirsiniz sunucunuzu. Ne en ufak bir sorun ne de
guncelleme derdi. Adam (DJB) guncellemeye gerek gormuyor ki kodunu ben
sunucuyu guncelleyeyim.
O guncellemeyince guncel ihtiyaclari nasil karsilayacaksin diyorsan. Bir
dolu patch var etrafta. Kurulumda onlari da ekle, bitti.
"E, kurulumu zor" diyeceksin. Evet zor, ama bana zor gelmiyor. Bir
script yaptim ker derdime deva oluyor...

Guvenlik : Qmail guvenlidir. Postfix'de guvenlidir dogru. Zaten calisma
mantiklari birbirlerine yakin.

Guvenilir : Mukemmel bir queue sistemi var, dilersen QSMTP protolunu
kullanabiliryorsun. Moduler calisiyor. Postfix'de qmail'inkine benzer bir
queue yapisi kullaniyor. Aklin yolu bir Postfix'de ayni modleriteye
sahip.

> amacim yeni bir tartisma baslatmak filan degil ama gercekten bunu merak
> ediyorum. performans deseniz postfix daha performansli vpopmail deseniz
> postfix icinde var sendmail uyumlulugu yok. Hos ben postfix e de
> alisamadim exim i daha cok seviyorum ama neden qmail?

Sonucta dogru yerde dogru ve kolay cozumu kullanmak en mantiklisi.
Postfix artik pek cok dagitim ile birlikte geliyor. Eskiden gelmiyordu
qinstall'u yaptim. redhat'da postfix
kullanacakmis ilerki dagitimlarda (emin degilim). Yapilandirmasi belki
qmail kadar kolay degil ama kolay, oldukcada genis yapilandirma
secenekleri var. Guclu bir secenek olur.
Sendmail kullanmam yapilandirmasi gercekten zor. Kimseye kurup da
birakamam sendmail'i. Adam telefon ettiginde o yapilandirma dosyasini
nasil anlatayim ben ona ? Ustelik herseyi yapmaya calisan kocaman bir
binary...

Konu uzar da uzar, en son tercih meselesinde kitlenir bence...

iyi calismalar,

--
Baris Metin
Gelecek A.S.