[Linux] Re: hdd den kurulum

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Fri 21 Jun 2002 - 02:52:45 EEST

rkalyoncu@ixir.com wrote:
> Elimdeki redhat 7,1 cd sini cd den boot edemiyorum

  Acikcasi, eger imkaniniz varsa redhat 7.3 kullanin, cook daha az
basiniz agrir. Yolun basinda uyarayim da...

> kurulum dosyalarini cd 1 yi c:\linux cd 2 yi c:\linux2 dizinide kopyaladim

  cd 2 yi kopyalamasaniz da olur sanirim (dosyalari daha sonra
kurabilirsiniz), eger kopyalamaniz gerekiyorsa dizin yapisini muhafaza
etmeniz gerekiyor olmali (ornegin her ikisini de linux1 dizinine
kopyalamaniz). Buyuk ihtimalle cd2 den redhat dizinini kopyalamaniz
yeterli olacaktir.

> Cd den dosutil icinden rawrite exe ile cd icindeki images dizininden boot image dosyasindan acilis disktei olusturdum.acilis falan
> gayet guzel kurulum basliyor kurulacak dosyaları ne cd olarak gosterdigimde ustteki bolumde hda1 secilmis olarak
> /linux/redhat/ yada /linux/redhat/base dedigimde hard diski tarayip " Dev/hda1 aygitinda bir redhat kurulum agaci bulunamadi " hatasi veriyor..

  boot.img normal boot islemi ile ilgili. Siz harddisk ten kurulum
yapacaksiiz, dosya hd.img

> ayni sey dos altından dosutils icinden autoboot calistirildigindada gecerli acaba kurulum dosyalarında mi bir sorun olabilir
> bu olayin dokumanlarına baktigimda diskteki bolumun nasil gosterilecegi bolum hakkında bilgi goremedim .
>
> cd 7,1 red hat icinde ki dizinler
> dosutils ( dos )
> images ( images dosyaları )
> redhat ( icinde rpm ler var )
> direk cd altında ( .buildlog ,release not autorun boot readme key trans..tbl ) dosyalari var
>
> Kurulum asamasinda klavyeyi sectiktan sonra kurulum yapilacak dizini nasil gostermeliyimki. kuruluma baslasin ?

  hd.img la boot edin, o size soracak

> baslangic disketi olusturma yeri cd altinda images/boot.img degilmi ?
> acaba bende ki redhat kurulum cdsin demi bir sorun var ?
>
> bu soruna el atacak arkadaslara simdiden tesekkurler.
>
> RamazaN KALYONCU

Bir de, ufak bir ayrinti. Ornegin /dev/hda1 icinde linux diye bir dizin
yarattiniz wimdoz da, redhat e bu dizini gosteremezseniz buyuk kucuk
harfleri degistirerek deneyin (redhatte). Wimdoz kafasina gore ayarlar
da bunlari. Linux, linux, LINUX hep farklidir, bunlardan herhangi biri
olabilir.

  Saygilar,
  Onur Kucuk