[Linux] Re: squid

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 20 Jun 2002 - 19:49:27 EEST

Selamlar..

Delegate adinda bir proxy server var, bunu kurabilirsiniz. freshmeat.net'te arayip bulabilirsiniz.

Diger yandan fetchmail ile pop hesaplarindan mailleri otomatikman bu makineye indirir, buradan kullanilmasini saglarsiniz. SMTP icin sendmail'i bir sekilde bu is icin ayarlama imkaninizda olur saniyorum. Hatta, dyndns'den IP alarak kendi mail serverinizi kurabilirsiniz.

Yada, bunlarla hic ugrasmaz, su iki satiri yazarsiniz:

# echo 1 >/proc/sys/net/ipv4/ip_forward
# iptables -t nat -A POSTROUTING -o ppp+ -j MASQUERADE

ikinci satirda hata olusursa, kernelinizi yenilemeniz IPCHAINS kullanmaktan daha hayirli olacaktir. Diger yandan bu komutlardan sonra, Windows+Linux clientlerin Gateway olarak sizin makinenizi gormesi gerekiyor.

Kullandiginiz dagitimi soyleyebilirseniz bu sorunu cozmek icin daha net cevaplar verebiliriz saniyorum..

Saygi ve sevgiler..