[Linux] Re: Qmail Relaying

From: Özgür ÖZASLA (ozguro@ins.itu.edu.tr)
Date: Thu 20 Jun 2002 - 11:33:11 EEST

Merhabalar,
tcp.smtp dosyasına hiçbir ip eklemezsen sadece sunucuda hesabı olan
kullanıcılar e-posta atabilir ve başkaları atamaz. Yani e-posta atma
isteminde, kullanıcı olup olmadığı kontrol edilir ve varsa pop şifresi
kontrolünden sonra smtp izni verilir. Ama siz ip'ler eklerseniz sunucu bu
ip'ler için pop kontrolü yapmadan smtp izni verir ve bu ip'lerden kullanıcı
hesabı olmayan biri bile e-posta atabilir. ip'ye göre relay'i kısıtlamak mı
istiyorsunuz? pop before smtp olarak çalışması ve sadece hesabı olan
kullanıcıların, bunlarında pop kontrolünden sonra e-posta atabilmeleri daha
mantıklı. Ne yapmak istiyorsunuz? Selamlar...

Özgür ÖZASLAN
http://ozaslan.ifbim.itu.edu.tr