[Linux] Re: bash scripting

From: Cetin, Gorkem (gorkem@gelecek.com.tr)
Date: Thu 20 Jun 2002 - 20:06:58 EEST

Merhaba,

> merhaba
>
> bilmiyorum burasi ne kadar yeri ama bash scripting
> ile ilgili bir sorum olacakti
>
> su asagidakiler arasindaki fark ney?
>
> $(var) ${var} $(( ${var} ))

Birincisinin adi "command substitution"; aslinda bunun yerine genellikle
ters tirnak kullanilir, yukaridaki sekline cok az rastladim. ( ve )
arasindaki komut calistirilir, ciktisi ise standart ciktiya yonlendirilir.
Misal, echo $(ls)$

Ikincisi, degiskenleri ayirmak icin kullanilir ve ${var} ile $var arasinda
bir fark yoktur.

Ucuncusunde, (( ile )) arasindaki aritmetik komut kosturulur. Ornek
echo $((4+5))

Iyi calismalar
Gorkem
Gelecek A.S