[Linux] Re: bozuk dosya sistemi kurtarma

From: Onur Yalazi (onuryalazi@mersin.edu.tr)
Date: Fri 14 Jun 2002 - 20:09:47 EEST

Ömer Fadıl USTA wrote:

>Walla sorununuzu tam anlayamadim.
>
>Ama isteginiz fat32 fat16 sistemlerin kafayi yemesi durumunda o hdd'den
>bilgi kurtarmak ise size size on track [ sanirim ismini yanlis
>yazmamisimdir. ] firmasinin tiramisu [veya tramisu tam hatirlamiyorum]
>isimli SAHASER niteliginde benim bir cok kez hayatimi kurtarmis bir program
>var [ sanirim linux surumu yok !]. Diskte Fat yapisi tamamen ucsa bile disk
>uzerinden fat'e bakmadan ara diye secenek var. bu secenek ile aratiyorsunuz
>gerci uzun suruyor ama kesin cozum . Yanliz tek koulugu kurtarmak
> [...]
biliyorum tiramisu istediğim herşeyi tam karşılıyor. Ama ben linux
üzerinde çalışan
aynı işi yapabileceğim bir program arıyorum. Hatta yanlış
hatırlamıyorsam easy recovery olarak win9x
versiyonu çıkartmışlar ve tiramisu desteğini çekmişlerdi. ( tiramisu da
bir italyan tatlısı ismi :) )

Son aramalarımda sadece fat silinmesi durumunda daha doğrusu dosya
sistem tabloları silinmesi durumunda
kullanılabilecek gpart isimli bir program buldum. Daha deneyemedim.
sadece ds lerin başlama bitiş noktalarını bulmaya çalışıyor.
url: http://www.stud.uni-hannover.de/user/76201/gpart/gpart-0.1h.tar.gz

ilerlemelerden sizleri haberdar ederim