[Linux] Re: Sendmail Baslangıç SMTP

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Thu 13 Jun 2002 - 05:32:32 EEST

On Wed, 2002-06-12 at 21:23, Davut Topcan wrote:
> seklinde yaziyor
> ilk sendmail ayarlamam oldugu icin normalmi yoksa anormalmi bilmiyorum.

Uzun sure once benzer bir soruya yanit vermistim.

Sendmail, send=gondermek, sadece mail gondermeye yarar.
mail almanizi saglayan sunucular ipop3d, in.gnupop3d, in.imapd gibi
diger yazilimlardir ve xinetd tarafindan otomatik olarak, bir istek
geldiginde baslatilirlar.

sendmail ise SMP sistemlerde daha iyi calisabilmek ve daha etkin bellek
kullanimi saglamak icin kendi baglantilarini kendisi yonetir ve
xinetd/inetd kullanmaz.

Mail gonderemiyorsaniz sendmail'de sorun var. sendmail'in mail
gonderebilme yetkisine sahip bilgisayarlari listelemeniz gereken

/etc/mail/relay-hosts

yada

/etc/relay-hosts

gibi bir dosyayi olusturur ve icerisine IP adresleri veya DNS'de kayitli
hostname (Windows bilgisayar adi (netbios name) degil, DNS kaydi) yazar
ve

killall -HUP sendmail

ile sendmail'i yeniden baslatirsaniz sorun kalmamasi gerekiyor.

/*
 * Team FAQ: Hocam listedeki arkadaslara bi hatirlativerseniz?
 *
 * Saygilar
 *
 */

--
Enver (a.k.a. skyblue) - A potent hallucinogene

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part