[Linux] Re: Uyarı!

From: Mustafa ÖZBAKIR (mozbakir@deba.com.tr)
Date: Wed 12 Jun 2002 - 08:22:08 EEST

Merhaba Deniz,

Tuesday, June 11, 2002, 8:16:09 PM, zamaninda yazmistinizki:

DAK> Sal 11 Haz 2002 19:20 tarihinde =FEunlar=FD yazm=FD=FEt=FDn=FDz:

DAK> Bir google aramas=FD ile bulabilece=F0inizi s=F6ylemek ve bunu =
kullanmay=FD=20
DAK> =F6=F0renmenizi "l=FCtfen" ile rica etmek neden ezici oluyor, =
anlam=FDyorum.=20

DAK> T=FCrkiye Linux listesi d=FD=FE=FDnda herhangi bir yabanc=FD =
listede bu tarz bir soruya=20
DAK> verilen cevap genelde RTFM, STFW falan gibi =FEeylerden ibaret =
olur.=20

DAK> "Ezici" s=FDfat=FDn=FD kesinlikle reddediyorum. Yard=FDmla=FEmak =
i=E7in buraday=FDz. Fakat =20
DAK> liste genelinde (sizin =F6zelinizde de=F0il) isyan ettiren nokta, =
herhangi bir=20
DAK> arama, ara=FEt=FDrma yapmaks=FDz=FDn listeye bir ileti at=FDverip =
haz=FDr =E7=F6z=FCm beklemek.=20

DAK> G=FCzel sorular (insan=FD d=FC=FE=FCnmeye sevkeden, sizin de =
inceli=F0ini d=FC=FE=FCnmedi=F0iniz,=20
DAK> belki bilgi birikiminize soruyu cevaplarken bir =FEey ilave =
edebilece=F0iniz)=20
DAK> insan=FD cevaplamaya te=FEvik edici oluyor. Bu tarz soru/cevap =
zincirine=20
DAK> kat=FDl=FDnmasa bile seyretmek zevkli ve =F6=F0retici. Fakat g=FCn =
be g=FCn insanlar=FDn=20
DAK> Google ara=FEt=FDr=FDc=FDs=FD konumunda listeye devam etmek azap =
verici.=20

DAK> Mevcut T=FCrk=E7e belgelerin dahi kapa=F0=FDn=FDn a=E7=FDlmadan =
listeye bu belgeler=20
DAK> dahilinde cevaplanan sorular=FDn tekrar tekrar soruldu=F0una =
=FEahit oluyorum. Yani=20
DAK> tek problem s=FCrekli =F6ne s=FCrd=FC=F0=FCm=FCz belge/lisan =
eksikli=F0i de=F0il maalesef.=20
DAK> Esen kal=FDn,
DAK> Deniz
kisa bir zaman oncesine kadar belgelere (turkce pek olmasada ama artik
eskiye oranla daha cok - ingilizcede dahil) bakmak arastirma yapmak
yerine sorunlarimi direkt olarak listeye sorardim.bir gun murat koc ve
bir kac ustadinda belirttigi gibi hareket etmeye basladim;
once amaci belirle.belgelere goz at.sonra islemi gerceklestirmeye
calis.cikan hatalari veya daha farkli cozum yollarini listeye
sor.kendi yogurt yeme seklini olusturmus temelinde ilerlemis
olursun.meyvesini aldigimida belirtmeliyim.bir gun squid te
bandwith te cogu insanin goz ardi ettigi bir olayi anladim ve bunu
acikladim.bu benim bir yol daha kat etmemi sagladi.ve ozguvenimi
gelistirdi.yani hem bilgiye hem kisilige onemli ve olumlu bir etki
sagladi.

ama kendi gorusum en azindan 2001 eylul ekim aylarindan itibaren
turkce belgeler, ve network ve masaustune hitab eden web siteleri
ancak gelismeye basladi.ingilizce bilgisi olmayan arkadaslara bu
konuda hak veriyorum isin dogrusu!

--=20
Saygilarimla,
 Mustafa =20

Mail dosya eklerindeki virus icerebilecek dosyalar sistem tarafindan =
otomatik olarak bloke edilmektedir.DEBA BIS