[Linux] internet paylasimi

From: MustafaOgun (mustog@yahoo.com)
Date: Tue 11 Jun 2002 - 01:07:03 EEST

merhaba;

bu konuda o kadar cok mail atildi ki.. sadece benim
attigim mailler bile 3-5 sayfa eder, ben yarim saat
once bir arkadasimin yardimiyla hallettim,

yaptiklarimi adim adim anlatayim; belki ayni dertten
muzdarip baskalarina yardimi olur ;)

redhat 7.3 kullaniyorum,
oncelikle ip_tables modulunu yuklemek istedim,
device or resource busy dedi,
ipchains -F yazip, rmmod ipchains yazdim,
sonra tekrar insmod ip_tables yazdim,moduller yuklendi

sonra iptables -t nat -A POSTROUTING -s 0/0 -d 0/0 -j
MASQUERADE yazdim

sonra /etc/sysconfig/network dosyasina
FORWARD_IPV4="yes" satirini ekledim

sonra networku bastan baslattim.(/sbin/service network
restart)

 /proc/sys/net/ipv4/ip_forward dosyasina baktim
,icindeki deger "0" di, 1 yaptim.

**

uzerimden internete cikacak pc'ler static ip
kullaniyolardi , gateway olarak benim pc'min ipsini
verdim, DNS olarak internet servis saglayicimin dns
ip'lerini girdim.

su anda networkumdeki windows pcler uzerimden
internete cikabiliyorlar.

cok ezberci bi zihniyetle ogrendim internet paylasimi
vermeyi ama en azindan basardim:)

yardim eden herkese cok tesekkur ederim,

selamlar..

=====
MustafaOgun