[Linux] Quickcam ve Wintv bir arada

From: Huseyin Akcayurek (hakcayurek@yahoo.com)
Date: Sun 28 Jul 2002 - 13:48:58 EEST

Merhabalar,
Uzun aramalardan sonra listeyi bulabildim. Belki
linux.org.tr'de yazilidir ama bulmakta zorlandigimi
kabul etmek lazim.

Derdime gelince, evimde Mandrake 8.2 var (anlatacagim
problem daha once kurulu olan RedHat 7.2'de de vardi).

Bilgisayarimda WinTV tv karti ve Logitech QuickCam
web kamerasi var. Quickcam USB'den calisiyor. WinTV
tekbasina (yani kamerayi takmadan) calisiyor. Bunu
xawtv'yle goruyorum. Kamerayi takinca xawtv
quickcam'dan gostermeye basliyor. Sistemde sadece bir
tane video aygiti gozukuyor (/dev/v4l/video0,
/dev/video0 ve /dev/video ilk bastaki aygita linkler).
lspci komutu bana
00:0a.0 Multimedia video controller: Brooktree
Corporation Bt878 (rev 02)
diyerekten sistemin wintv'yi tanidigini gosteriyor.

USB kamera takilinca WinTV baska bir aygita mi
geciriliyor? Geciriliyorsa bu aygitin ismi ne?

Aman bir yardim.

Saygilarla

Huseyin.