[Linux] Ynt:Re: amavis, redhat, perl, antivirus yazilimlari ...ve ben

From: davuttopcan@mynet.com
Date: Wed 24 Jul 2002 - 10:09:43 EEST

> bence antivirus yerine attachment ayiklamak ve macro kontrolu yapmak cok daha verimli.

  Antivirus yerine attachment ayiklamak demek kullanicilerin bazi dosyalari alamamalari demek.
Aslinda cok mantikli ama kullaniciler full ozgurluk istiyorsa.yani en ufak bir mail gonderememe durumunda epey bir sorun oluyorsa.
bu durumda antivirus bir adim one geciyor ama hic attachment ayiklamasi yapmadim yaniliyorsam ozurdilerim.

> antivirusler *eski* virusler uzerinde etkili olabilir ama yeni bir virus ciktigi zaman antivirus veritabaninda guncellenene kadar zaten kullanicilara dagilmis oluyor ve makinalardan virus temizleme seferi baslamasi gerekiyor. bence parayla rezil olmak bu.
>
> procmail ile *.pif, vbs, exe, inf gibi uzantilari ucurmak, doc ve xls dosyalarinda da macro kontrolu yapmak gecmiste ve gelecekteki bircok virusu halledecektir.
>
> mailspamassassin ile beraber kullanirsaniz (o da procmaille), spam'lerden de kurtulabilirsiniz.
>
> Doruk

Ben bugunlerde Qmail kurmayi dusunuyorum dis maillesme icin icerde exchange kullaniyorum.
Qmail ile giren cikan maillerdeki attachmentleri antivirus ile tarayip sadece virus olanlari delete etmek istiyorum.

bilgisayar programc=FDs=FD
davut topcan