[Linux] Ynt:Kablonet usb den nasil baglanir

From: Hacer Alçı (haceralci@mynet.com)
Date: Tue 23 Jul 2002 - 10:33:34 EEST

KabloNET'e Ip Dagitim Mantigi su sekilde olmaktadir Sizin Kullanmis oldugunuz Kablo Modemin icerisindeki MAC Adresine Gore KabloNET sebekesi Size Bir ip Adresi Vermektedir 62.12.12.12 Gibi Hiziniz Ne Olursa olsun fark etmez. Yada Bilgisayara Girisiriniz nasil olursa olsun o da fark etmez. yani ister USB'den ister ENT'den olsun

Kablo Modemin ip numarasi Muhtemelen 192.168.100.1 'dir Bu ip Numarasini Expoler'den cagirdiginiz zaman direk olarak modemin epromundaki program devreye giyecek ve senin sebekeye bagli bulundugun tum bilgileri sana gosterecektir hizin falan gibi bilgileri.

Senin Yapacagin islem Bir Linux Bilgisayar Kurmak ve Bunun uzerine iki Adet Adresleri Farkli (IRQ) Eternet Karti Tanitmak ve bunun birini sebekeye digerinide local Ag icin kullanacaksin. Eger Bu islemi yaparken Hemde FireWall 'da Kullanmak istiyorsan Boyutu cok Kucuk Bir Linux Versiyonu Var Freesco isimli Ben Bunu Kullaniyorum.

ve cokda kullanisli istersen uzerine mail server, samba server, mysql server gibi linux ile ilgili tum bolumleri kurabilirsin.

NOT:

ip Numarasini Eterneten Alamamanin sebebi Modeme Reset cekmen gerekiyor ayrica modemin kanal arama ayrayinida

EIA-75 ayraligina alman gerekiyor.

Kolay Gelsin.