[Linux] ag yonetimi

From: Deniz Seçilir (dexsec@softhome.net)
Date: Sat 20 Jul 2002 - 18:02:06 EEST

2 ethernet karti olan bir linux serveri belli statik ip araligini kullanan

kablonet aginda firewall olarak kullanmak istiyorum.

internete çikis belli bir ipsi olan router uzerinden.

clientlar suanda kullandiklari ipler ile internete çikabiliyorlar.

yapmak istedigim switch e bagli clientlari linux makineye baglamak (eth0 uzerinden)

eth1 uzerinden de routera baglanmak. ip degistirmek gerekmediginden nata gerek yok.

Acaba duzgun bir routing tablosuyla halledebilirmiyim?

iptables kullanmam gerekirmi?

(iptables firewall kurarken ogrenmem gerekecek biliyorum :)))

Ama simdi elzem olarak clientlari olabildigince az internetsiz birakarak bu isi halletmek istiyorum.

Simdiden herkese tesekkur..

Deniz Seçilir