[Linux] Re: [Linux]

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Thu 18 Jul 2002 - 12:16:29 EEST

Muhammed Cinsdikici wrote:
> Merhaba arkadaslar,
>
> Bizden bir yardim istendi, Linux diskless client uygulamasi
> ile ilgili.. Boyle bir uygulamamiz simdiye kadar hic olmadi.
> Ancak denemek istiyoruz. Bu konuda gerekli dokuman/yonlendirmeye
> ihtiyacimiz var.
>
> Yardimci olabileceklerin e-mail'lerini bekliyorum.
>
> Muhammed Cinsdikici
> Ege Unv. Kampus Network Yoneticisi
> CCNA, CCAI

Sandığınızdan çok daha kolay.

http://www.ltsp.org adresinde bir dağıtım haline getirilmiş diskless
Linux uygulamasını bulabilirsiniz.

Önemli not: Diskless client'lar LAN'den boot ederler. LTSP projesi
etherboot fonksiyonlu NIC'leri destekler.

Bunun yerine daha yaygın olmaya başlayan PXE boot rom'lu NIC'leri
desteklemek mümkündür, bir takım değişiklikler yapmanız gerekir (web
sitelerinde konuyla ilgili bazı dökümantasyon var).

LTSP kullanmak istemezseniz herhangi bir dağıtım üzerinde de kendi LAN
boot işlevinizi uygulayabilirsiniz, bir ara ben RedHat dağıtımını
PXE'den boot ettirmiştim, bir kaç saat kurcalama yeterli olmuştu.

Esen kalın,
Deniz