[Linux] Re: Linux- windoz, Intel-AMD benchmark

From: doganzorlu (doganzorlu@doganzorlu.com)
Date: Tue 16 Jul 2002 - 10:12:18 EEST

Merhabalar,

> basliktan da anlasildigi gibi soyle iki soru var:
> ornegin 64 MB RAM in Linux 2.2 uzerinde verecegi
> performansi Win2000/NT uzerinde ne kadar bellegi olan
> bir makinayla karsilastirabiliriz?
> RAM miktari degisebilir ama cekirdek 2.2.
>
> Bir de AMD - Intel benchmarki ariyorum. Yaklasik bir
> AMD 450 Mhz islemcinin intel karsiligi ne olabilir?
>
> Simdiden tesekkurler.
>
> =====
> Ayse Zeynep ARSLANOGLU
> I.T.U Mat.Muh.

Cok yuvarlak bir soru ama birkac durum icin degerlendirelim.

------
Durum 1. - AppServer olarak MS Sunucular (Ctrix/TermServ gibi bileşenlerle)
ve Linux

Uzaktan terminal yazılımıyla sistemlere baglanıp uzerinde uygulama
çalıştırılan durum

MS urunleri paylasilmis bellek yonetimi konusunda cok basarili degil. Soyleki
1 kullanıcı x programını çalıştırdığında 10 MB ram giderse, 2 kullanıcı 18 MB
ram goturuyor. 3. kullanıcı gelince ise 26 gibi gidiyor. Yani uygulamaların
instance ları arasında paylaştıkları bellek alanı oldukça sınırlı oluyor.
Linux sistemlerde bu durum cok daha iyi. Kullanıcı sayısının artışı bellekte
bir darboğaza daha zor neden oluyor.

Bu baglanmda MS sistemler için her ilave kullanıcı yeni ram ihtiyacı anlamına
geliyor fakat Linux için bu bu kadar vahim degil. Daha somut bilgi istiyorum
diyorsanız rakamsal degerlendirme yok elimde pratik gozlemlerim bunlar. Misal
Term Server olarak kullandığımız bir W2K makinamız var ve 10 programcı rahat
çalışabilmek için 750 mb ram ihtiyacı duyuyorlar. Uzerinde bir uygulama
geliştiriliyor.

------

Durum 2. - Database Server Olarak MS Sunucular ve Linux

Bu durumda fark azalıyor. Zira database sistemleri bellek yonetimini
kendileri yapıyor ve hele ki superserver mimarisinde geliştirilmişlerse
(interbase 6, progress enterprise gibi) çok verimliler. Bu durumda
performansı etkileyen şey RAM değil io ve ram kullanan kodların performansına
kalıyor.

Misal bir deneme yapınız. Şöyle ki Linux bir makinada bir loop kurup memory
allocation yapalım. İşletim sistemini ne hızda memory sağladığını loglayalım.
Daha once aynı makina uzerinde Linux, SCO, W2k ve Win9x lerle boyle bir test
yapmıştık. Ege den Turgut Kalfaoglu onermisti. Herkes elindeki sistemlerde
deneyebilir mi diye. Kayıtlar şimdi elimde yok ama hatırladığım MS
sistemlerin buna geç tepki gosterdikleriydi.

Bu anlamda çok yuksek io ve concurrent baglantı talebi oluyorsa ancak fark
gozlenebiliyor. Ozellikle kurumsal cozumler icin W2K sunucu secildiginde
nerdeyse 512 mb giris seviyesi.

------

Durum 3. - File/print server olarak

Bu konuda yorum yapmayacağım. Bir W2K ve sambayla donatılmış bir Linux
makinayı makinanıza bağlayın ve birer dizin bağlayın. Buyukce bir dosyayı
transfer edin ve hıza bir bakın. Limiti ağ bağlantı hızı belirler değil mi ?
Donanım ayağında oyle ama yazılım alanında ? Hayır. Kaliteli ağ servisleri
olan sistemler daha yuksek performans vereceklerdir. Bu testle bunu daha iyi
anlayacaksınız.

------

Sonuç:

Kriteriniz kullanacağınız program olmalı. Bir ara MS Oracle ı db server
yazılımını ms için optimize etmediğinden dolayı şikayet ediyordu. Bunun gibi
programınız en iyi hangi platform için optimize edilmişse o platformu tercih
etmelisiniz. Ne kadar memory istediği önemli değildir bu durumda. Yok boyle
bir bilgi yoksa, o zaman zaten yukarda yazdıklarım size bir fikir verecektir.

--
Dogan Zorlu,
Grup Software, Izmir - Turkiye