[Linux] Re: Hangi DNS server ?

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Mon 15 Jul 2002 - 18:07:10 EEST

On Mon, 2002-07-15 at 13:25, Ahmet FIRAT wrote:
> merhabalar bir konuda yardim almak istiyorum

Merhaba,

> Bir DNS serverina ihtiyacim var ve 2 si arasinda secim yapamadim sizce hangisi ?iyi yanlari ve kotu yanlari ile kiyaslayarak yardimci olursaniz sevinirim.
> DNS serveri hem local ag icin DNS server hemde hostin hizmeti vermek icin hatta bunlari tek makinadami tutmak yoksa iki makinadami tutmak performansli olur ?

DNS, Linux kullanirken guclu kuvvetli dedigimiz PII+ islemci ailesi icin
herhangi bir sistem yuku olusturmaz genellikle. Kendi sorunuzun cevabini
bu bilgiyle kendiniz verebilirsiniz.

> 1 djbDNS
> 2 Bind

djbDNS, Dan J. Bernstein'in, ISC (Internet Software Consortium) BIND 'in
guvenlik aciklari furyasina tepki olarak yazdigi, kendine has yonetilme
bicimi olan, *basarili* ancak *standart olmayan* bir DNS sunucu
yazilimi. Eger kuracaginiz sistemi siz yonetecekseniz sorun yok, ama
aniden baska birilerinin kurcalamasi gerekecekse, herkesin bildigi, yada
daha kolay anlayabilecegi BIND kullanmanizda fayda olabilir.

djbDNS, 53/tcp portu uzerinden zone transfer linklere izin vermez, bu
yolla da bircok guvenlik aciginin ustesinden geldigini iddia ediyor.
Ancak BIND v9, ciddi bir yeniden yapilandirma sonucunda artik guvenlik
aciklarini unuttu gibi. Tabii hantal birazcik yine ancak yonetimi, eger
nasil calistigini kavradiysaniz cok kolay.

> performan, kurlum ve yonetim acisindan hangisini onerirsiniz

Performans: djbDNS
Kurulum: BIND (Cogu dagitimla kurulu geliyor)
Yonetim: %51 BIND, %49 djbDNS

dersem kimse kizmaz herhalde.

Benim kisisel tercihim BIND kullanmak, ancak djb yazilimlarinin da ciddi
bir alternatif olduguna, gozardi edilmemeleri gerektigine kesinlikle
katiliyorum.

Ozetle, bence BIND kullanin. Bir sorununuz oldugunda daha kolay yardim
bulursunuz. DNS konusunda becerilerinizi gelistirdiginizde cesitli
fantaziler denemek icin vaktiniz olacak nasilsa.

Saygilar

--
Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)   - Software developer, generic solvent.
http://enver.casdb.com/        - mailto: ealtin at casdb dot com

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part

----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliğiniz ile ilgili her türlü işlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz. Listeden çıkmak için: 'linux-request@linux.org.tr' adresine, "Konu" kısmında "unsubscribe" yazan bir e-posta gönderiniz. -----------------------------------------------------------------------