[Linux] Partisyon kurtarma

From: Necmettin Begiter (nbegiter@gmx.com.tr)
Date: Thu 11 Jul 2002 - 18:46:50 EEST

Tüm arkadaşlara merhabalar.

Bir sorum olacak, sanırım cevap olumsuz olacak ama ben yine de sorayım. Bir diskte Linux'a ayrılan partisyonları (veya diski tamamen linux yaptıysak diski) kurtarmanın (yani boşaltıp Windows'a verebilmenin) bir yolu var mı ?

Örneğin disk druid ileboşalttıktan sonra bir sonraki aşamaya geçsem, ama başka birşey yapmasam resetlediğimde diski tekrar fat32'ye alabilir miyim fdiskle ?

Çünkü bir kez müşteri makinalarından birine linux kurdum (rh71) ve ona 2 gb vermiştim. Daha sonra DiskDruid ile ne kadar uğraştıysam da başaramadım o 2 gb'ı Windows'a geri vermeyi...

Bir de bir ricam olacak, biliyorsunuz ben acemiyim (hatta dumb bile denebilir sizlerle karşılaştırıldığında :) ), müşteri makinalarına Linux kuramam ancak kendi makinama Linux kurmak istiyorum, fakat kurulumu ve İnternet'e çıkışı başarmama rağmen detay ayarlarda (klâvye ayarlarından tutun da Internet'in paylaştırılmasına ve firewall ayarlarına kadar) bana yardımcı olabilecek bir arkadaş var mı Bursa'da ? Geceleri Linux ayarlarına kurcalamaktan ve uykusuz kalmaktan çökmüş durumdayım da biraz :) Sanırım bunda biraz da görerek öğrenen biri olmamın etkisi var.

Eğer Bursa'da bana yardımcı olabilecek bir arkadaş varsa mümkün olan en kısa süreden itibaren Linux makina kullanmak istiyorum ve kasa kasa öğrenmek istiyorum da birazcık :)