[Linux] Re: Unix ve termlite

From: Abbas Ayhan Kanmaz (kanmaz@be.itu.edu.tr)
Date: Wed 10 Jul 2002 - 23:17:38 EEST

        Merhaba,

        Bir Unix veya Linux' un X goruntusunu, bir baska
Linux makinaya almak icin, ilkonce kendi makinanizda ;

        xhost +

komutunu yurutmeniz gerekmektedir. Bu disaridan gelecek
butun X goruntulerine makinanizi acar. Bunun yerine;

        xhost +goruntualacaganizmakina

de yazabilirsiniz. Bu islemi tamamladiktan sonra, ssh ve
ya telnet ( bence telnet yerine ssh kullanmaniz daha i-
yi olacaktir. ) ile uzaktaki makinaya baglanin ve ;

        export DISPLAY=3Dyerel_makina:0.0

komutunu yurutun ( bash kabugu icin ). Daha sonra uzakta-
ki makinada calisan ve X kutuphanesini kullanan program-
larida kullanabilirsiniz.

        Iyi Calismalar
A. Ayhan Kanmaz

On Wed, 10 Jul 2002, Ahmet FIRAT wrote:

> merhaba
>
> Bir adet unix server=FDm=FDz var ve bundada b=FDr t=FDcar=FD program cal=
=FDs=FDyor term=FDnaller de TERML=DDTE ad=FDnda b=FD programla baglan=FDp l=
og=FDn oluyorlar

> amac=FDm term=FDnallerde w=FDn var ve bunlar=FD l=FDnux yapmak ama l=FDnu=
x den telnet =FDle baglant=FD yap=FDnca goruntuler bana tex olarak gel=FDyo=
r bu terml=FDte dak=FD g=FDb=FD graf=FDk olarak almam =FDc=FDn ne yapmam ge=
rek=FDyor yada buna benzer b=FD program bulab=FDl=FDrm=FDy=FDm l=FDnux =FDc=
=FDn