[Linux] Re: autostart

From: Berk Demir (berk@linux.org.tr)
Date: Wed 10 Jul 2002 - 14:34:37 EEST

On Wed, 10 Jul 2002, Serdar =DEAH=DDN wrote:

> Merhaba,
> #iptables -t nat -A POSTROUTING -d ! 192.168.0.0/16 -j MASQUERADE
>
> yazarak win98 makinelerime internet erisimi verdim.Fakat linux her acilis=
te bu komutu girmezsem erisim vermiyor.erisimi otomatik hale yani linux mak=
ine acildiginde calisir hale nasil getirebilirim...

Eger Red Hat Linux kullaniyorsaniz,
iptables'in o anki kural kumesini kaydederek, 3. calisma seviyesinde
(multiuser , networking level) yani varsayilan calisma seviyesinde
bunun baslamasini saglayabilirsiniz.

root kullancisi iken vermeniz gereken komutlar:

  iptables-save > /etc/sysconfig/iptables
  chkconfig --level 3 --add iptables

Bu komutlar sonunda o anda kullandiginiz iptables kural kumesi
/etc/sysconfig/iptables dosyasinda saklanacak ve 3. calisma seviyesinde
gecerken sistem, bu kurallar yeniden yuklenecek ve iptables devreye
sokulacaktir.

Kural kumesinde yapacaginiz her degisiklikten sonra, bu degisikliklerin
bir sonraki iptables baslatiminda etkin olmasi icin 1. komutu vermeniz
gerekecektir.

IPtables'i gecici olarak devrenden cikartmak icin

   service iptables stop

komutunu verebilir, yeniden devreye sokmak icin de

   service iptables start

komutunu verebilirsiniz.

Eger dagitiminiz size isleri bu sekilde init servisleri seklinde
yapabilme olanagi sunuyorsa, /etc/rc.d/rc.local betigini kullanmaktan
sakininiz.

Kolay gelsin,

Berk Demir